Gebrian Adam | GO Kamera 2025

Vila Stiassni

Povídání a beseda o cestování, vlastních návštěvách a často překvapivých způsobech jak konkrétní stavby a místa navštívit. 

Koncertní sál, kde z každého místa uslyšíte stejně dokonale. Krystalicky čistý zvuk symfonického orchestru, jak ho můžete znát jen ze zahraničních koncertních sálů. 

Architektura na vlastní kůži

Povídání a beseda o cestování, vlastních návštěvách a často překvapivých způsobech jak konkrétní stavby a místa navštívit. Jde o to, že zprostředkované dojmy z architektury bývají téměř vždy zavádějící a nic nenahradí osobní kontakt. Místo vlastního navrhování propaguje architekturu, získal titul „Architekt roku“. Studoval a pracoval v  Amsterdamu, Rotterdamu, Paříži, Londýně, Los Angeles... Moderoval pořad „Bourání“ na Radio Wave.
 

Architektura brněnské filharmonie

Nová stavba budovy Filharmonie Brno - Janáčkova kulturního centra soudobě architektonicky je, že navazuje na klasickou architektonickou koncepci architekta Theofila Hansena, i že byla inspirována blokovou dispozicí s komponováním podélné osy nového koncertního sálu do středu cézury dvou významných domů, a to besedního domu a Pražákova paláce na parcelách brněnského ringu. Pro i soudobou návaznost je zde významná kompozice budov s Hansenovou ideou neorenesančního souměrného výrazu vycházejícího italských vlivů v 70 letech 19. století na střední Evropu, a to nyní přetavených do tzv. současně architektury nového koncertního domu. 
Co to znamená současnost je jako Janáčkův výrok – „hledal jsem proutkem pramenitou vodu“. Tady jde o “pramenitou“ ideu toho, co nemusí být vypjatá atrakce pro co nejširší spektrum obecenstva, o to, co vždy dělalo dobře pro architekturu, jako je harmonicky vystavěný prostor pro klasickou hudbu (není tím myšleno jen klasicismus a romantickou, ale i 20. století), tedy takový, aby hudba byla co nejvíce krásnou. To generuje skoro filosofický přístup či východisko, co znamená pro takový sál idea souměrnosti a na ni ohled. Tak pro Janáčkovo kulturní centrum v Brně byla zvolena analogie situace s Musikvereinsaal ve Vídni jak pro urbanistické uspořádání, tak pro stavbu navazující na významnější kulturní budovy, byť v menším měřítku, ale s podobnou kulturní tradicí Ringu.